kinesisk musik :)

här kommer en min kinesiska del av linda. det är nog ganska få som vet om det, men jag lyssnar på ganska mkt kinesisk musik. det mesta från hong kong då. förr hade jag inte alls särskilt uppdaterad musik. inte så lätt att få tag på musik från öst om man inte är där. men något av det bästa som jag har i min iphone är spotify. helt underbar! vet inte hur jag skulle kunna leva utan denna lilla app :) och jag har fått höra på så många nya låtar.

senast igår hitta jag en helt underbar låt från min idol sen jag var liten, jacky cheung. inte så ny låt, men en låt jag aldrig har hört. och det enda jag har gjort sen igår är att maxa låten :)

sen hitta jag www.youku.com som motsvarar youtube. alltså, internet! jag säger bara :) finner hur många musikvideos som helst och sjukt bra att fräscha upp min kinesiska.

låten heter 黑白画映 (hei bai hua ying) som betyder typ svart vit skugga, svårt att översätta vissa ord från kinesiska till svenska. låter helknäppt på svenska men hur vackert som helst på kinesiska.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0