en helg hemma hos föräldrar

denna helgen har nog varit en av de slappaste jag har varit med om. fått maten serverad, läst böcker, skypat massa med lums o syster, fyndat på second hand och i affärer och cyklat runt ljungby i strålande solsken så jag fick rosor på kinden. det har varit helt enkelt super! brukar vara det när jag är hemma o hälsar på mina föräldrar. bortskämd...

jag har verkligen fått massa god mat. jag nästan föråt mig på en av mina favoriter, nudelsoppa på curry och oxsvans. det låter kanske inte så gott men det är faktiskt en av de godaste rätter jag vet. lördag var lyx! grillad anka, wokade stora scampi o grönsaker. med mig hem fick jag massa grillad fläsk som är marinerad i den såkallad "5-väldoftande kryddan" (kallar jag det för på svenska men heter five spice powder på engelska). detta är en kryddblanding av stjärnanis, nejlika, kanel, huajiao (speciel peppar) och fänkålfrö. doftar helt underbart om man grillar kött på denna krydda :)

bild: privat


Kommentarer
Postat av: Kattis

Men herreguuu...värsta lyxen ju, sweet!



PUSS!

2012-03-12 @ 21:42:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0