sarah bernhardt bakelse - sju sorters kakor

det tog mig två dagar att baka dessa små delikata sakerna. åt de för första gången i påskas när min vän måd köpte en till mig, en sarah bernhardt bakelse. liten som en macaron, också gjord av mandel. sen är det en topp av chokladtryffel.
det var egentligen inte alls svåra att göra. det behöver inte ens ta två dagar. jag var bara lite småbakis i lördags o ville inte vara hemma. bakade botten på lördag morgon och resten idag. det är ju lite pilligt, men de är sjukt goda så det var def. värt att testa. fann receptet i klassiska "sju sorters kakor". en bok som alla borde ha hemma om man gillar kakor eller baka. alla klassiska kakor, tårtor, bakelser etc. finns med där.

tog med bakelserna till min syster kompis nu på eftermiddag/kväll. nu är ju syster, svåger och lums tillbaka i sverige!!! äntligen!!! tråkigt nog är lums sjuk, hade feber o hosta. stackars liten. ville bara krama henne frisk. <3

imorgon börjar min semester nr. 1! yeah!!!!

bild: privat



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0