prinsessans egen tårta

jag har på sista tiden känt en sån inspiration av att testa nya saker hela tiden. och jag tänkte mig att göra en prinsesstårta vilket låter helt galet svårt. eftersom min vän måd fyllde år igår och jag ska dit o fira henne idag så passar det ju perfekt att baka tårtan. igår kväll gjorde jag själva tårtbotten. idag satte jag ihop hela tårtan med rårörda jordgubbar, grädde och vaniljkräm. sen på med marsipanlocket och göra små rosor. jag var rädd att det skulle vara för avancerat för mig om jag ska vara ärlig och hade i bakhuvudet att jag kan göra om det till en gräddtårta ifall det skulle gå åt pipan. men det var inte alls så svårt som jag trodde. det var överraskande lätt. det absolut svåraste var nog att göra rosorna. förmodar det är en övningsgrej, men jag har tyvärr inte tålamodet...men såhär blev resultatet! jag är ganska stolt över min tårta, men nu får vi se hur den smakar!

bild: privat


Kommentarer
Postat av: Måd

Det var en sjukt god tårta!!! Tack så mycket! :D

2012-01-15 @ 20:54:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0