vad bjuder du på när du får oväntat besök?

inatt har jag bara letat efter john blund. jag kan inte förstå vart han hade tagit vägen. jag som hade bakat massa så han kunde komma o äta lite kakor. han verkar inte vilja komma o hälsa på under dagarna heller.

men jag kan ju förstå att det inte är så kul att hälsa på, när fröken hostan sitter hos mig dag ut o dag in o bara kräver mer o mer fika. finns ingen hejd på den tjejen. försöker smyga ner lite "smaka-illa-piller" i kakorna som jag bakar till henne men det verkar som hon gillar de ändå. vet inte vad jag ska göra med henne.

blir snart galen av att bara vara hemma med fröken hosta. försökte att övertala henne att gå ut en runda för friskt luft. men när vi väl kom ut så protestera hon hejvilt av all kallluft. så jag sitter hemma o tittar film med henne, planerar vad mer jag ska baka till henne så fort jag orkar.

ok, nu kanske jag ljuger lite. vi sitter inte helt ensam här hemma. jag vet inte om ni känner fröken hostas nya bästis, herr huvudvärk. jag måste medge att jag helst inte bjuder honom på någon fika för han är så himla tjock o tung! vill ju inte vara den som bidrar till att nån annan blir tjockare o tyngre. men ja, han kommer också in lite då och då och säger hej. ingen trevlig typ om ni förstår vad jag menar. men en vän är alltid vän säger fröken hosta och säger att jag absolut inte får säga nej till herr huvudvärk.

så nu sitter jag här hemma med fröken hosta och herr huvudvärk. åh, vad jag saknar alla andra i världen.

bild: privat

 


Kommentarer
Postat av: Maud

Fy vad jobbigt, tänker på dig. Hoppas det släpper snart. Försök bli ovän med dem så kanske de slutar terrorisera dig :)

2012-02-06 @ 11:59:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0