vetebullar som blir semlor



bild: privat


fettisdagen firas såklart med en semla. den intogs på jobbet. tack jobbet för att ni bjöd oss på en semla, men tyvärr var den inte god alls.

så ikväll har jag bakat själva vetebullen till semlorna för att själv få smaska på goda semlor. men just nu är jag inte hungrig alls så det blir ingen semla mer för idag. men det doftar ljuvligt gott av kardemumma här. och jag har hunnit med så mkt mer än vad jag brukar göra just för att jag fick min lilla stund att koppla av med att lösa upp jästen i smör/mjölk blandningen, känna doften av jästen och knåda ihop degen. för mig finns det inget mer avslappnade när jag hör min elvisp gå igång :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0