mina maränger

första kvällen på denna veckan jag kommer hem direkt från jobbet. skönt.
varit mycket nu o jag har blivit så trött, trots att jag har gjort har varit toppen roligt. i måndags, alla hjärtans dag, var jag bjuden på en lyxig 3-rätters middag hos måd. det var riktigt mumsfilibaba o ärligt talat. jag tror att jag töjde ut min magsäck efter den kvällen med minst 10cm :S

tisdagen var jag snabbt i fridhemsplan o tittade på en ny dator...sen var det handla mat och middag hos syster. det var mysigt. efter maten åkte jag hem dock o satt framför datorn för att fortsätta mina föreläsningar med bildbehandling.

onsdag, igår då, var jag på grand travel award på grand hotel. det motsvarar oscarsgalan fast det är alla i resebranschen i sverige. detta året var mycket roligare än förra. men maten var nog snäppet bättre förra året, där stora charktallrikar stod uppdukad på buffé. i år var höjdaren nog de grillade grönsakerna. inte nog med det, vann jag 3 kexchoklad...av mina kollegor då! yes! äntligen vinner jag något!

och så idag, som sagt, första kvällen jag åkte hem direkt från jobbet. o då vill jag innan jag lägger mig för dagen dela med mig mina maränger jag gjorde i lördags. de är så goda! jag älskar maränger, särskilt om de blir lite sega. de är som små moln fast jag kan ha dem i en burk eller påse. jag hade tänkt att det skulle bli några gröna också men jag glömde bort dem för ett tag o de brändes. så ni får nöja er med vita och rosa maränger.

föresten, igår när jag kom hem, fann jag i posten, två vackra bilder målade till mig av sebastian och isabel. tack söta söta busungar! de hänger snyggt på mitt kylskåpsdörr så alla som kommer hem till mig kan se dem :)

bild: privat


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0