wok house

bild: privat

jag hittar på saker o ting varje dag och hinner aldrig uppdatera min blogg i fas. satt o läste bloggen lite tillbaka o ser att det är massa saker jag har skrivit att jag ska visa bilder på senare men glömt bort det för det kommer upp nya saker hela tiden som jag vill dela med. så idag blir det två inlägg...eller iofs, nu är kl över 12 på natten så det blir ändå ett inlägg dagen efter hahhaha...

igårkväll blir det ju då, fast det var faktiskt bara några timmar sen så var jag o syrran återigen på stan på jakt efter min sista julklapp till pappa. fann det jag skulle ha ganska snabbt. men nu när månaden håller på att ta slut så är det ganska tomt på mitt bankkonto. men men! vi har fått massa nya rikskuponger på jobbet idag till min stora glädje. jag väljer ju ofta att spara mina rikskupongar till att äta ute på kvällarna istället och ha den lyxen att bjuda på mina nära & kära lite då o då.

ikväll kände jag mig extra rik på rikskuponger och extremt fattig på cash. så då blir det lättare att äta ute. på regeringsgatan gick vi in på wok house som har ändrat utseende helt o hållet sen jag var där sist (som var många många år sen). det var väldigt fräscht, modern och ganska mysigt men opersonligt.

det var en ganska skum meny egentligen med mat från asien men ändå sallader som ceasar sallad, vilket jag beställde. det som var lite ovanligt med salladen var att det var ris i den. det skulle vara råris men jag fick jasmine ris. väldigt märkligt o det smakade lite annorlunda. så jag skippade riset o käka salladen o kyckling, som var väldigt god. syrran tog en wook med anka i plommonsås som smakade väldigt gott.

en annan märklig grej, var att i nästan alla wokrätter ingick det ett lite vitlöksbaguette. men det var inte inkluderat i salladen?! jaja, maten var helt klart godkänd för priset man betala (ca. 130kr per rätt).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0