pong buffé på drottninggatan i sthlm

det blir mkt äta ute nu inför julen. iaf för mig. det är bara att dra direkt till stan för att handla klart julklappar och träffa vänner innan julen. igår var jag på pong och käkade deras buffé som alla tycker är så underbar (har jag då hört).

det är en ganska stor och fräch buffé måste jag medge trots att jag inte är någon buffé "fan" alls. men de olika thaisallader var helt otroligt goda och speciellt glad blev jag när jag såg en av mina favvo thaimaträtter laab! det är en kycklingfärs som är blandad med massa lök, koriander och andra godsaker som är såå gott till sticky rice.

tillbaka till buffén fanns det även de vanliga olika wookrätter och de är väldigt bra med stora scampi räkor, mycket bläckfisk, kyckling och kött. tummen upp för det också. testade några sushi bitar också som erbjöds och de var klart godkända. inget speciellt men helt ok!

o så kommer vi till den viktigaste delen för mig som kines/vietnames då. den bästa kantonesiska dim sum finner man i gamla stan. nu kan man även få dim sum på pongs buffé. jag är ju så förtjust i mat så det inte är klokt, men jag kan vara ganska kräsen på maträtter som jag har ätit förr och vet att det finns så bra. o då blir betyget på dim sum buffén inte alls så jättebra. visst var de vanligaste dim sum helt ätbara, men det är även gräs om jag måste äta det. jag gillade deras stekta gyoza, men det tillhör ju inte dim sum.

efterrätten var under all kritik om man älskar att baka och göra desserter. chokladmousse är verkligen inte svårt att lyckas med o det tyckte de inte hade gjort. sen panna cottan....skit! katastrof! behöver jag säga mer? frukterna och glassen var det som jag tyckte var bäst. men det är ju inte ens ngt de gör själv, så....men smaken är väl som baken, min vän n trykte i sig säkert 4-5st små panna cotta. han gilla dem verkligen.

men allt som allt så skulle jag nog säga att det är prisvärt och du får ju äta hur mkt som helst! snäppet bättre än mongolian barbecue som många kinesiska restauranger erbjuder. ha bara inte alltför höga förväntningar så kommer du få en trevlig middagsbuffé!

bild: privat (tyvärr inte så många bilder för det blev så groteskt på tallriken när man fyllde den med mat :P )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0