banh tieu made by mama!

imorgon kommer min mamma åka iväg på långresa i en månad. det betyder att hon inte kommer vara hemma o fira jul med oss som vanligt. tråkigt tycker jag men säkert roligt för mamma att komma bort.

men hon var här uppe förra helgen och hälsa på med pappa och lillebror. o när vi sågs hade hon stått o friterat massa banh tieu. det är ett vietnamesiskt bröd som är runda, ihåliga i mitten, smakar lite sött med sesamfrön på (som man kan skippa).  jag läste på nätet att man beskrev dem lite som vietnamesiska munkar...men nja, jag skulle nog inte säga att det liknar nånstanns...kanske till den runda formen då. man kan äta dem som de är, helst nyfritterade då eller så är det också gott att klippa ner de i mindre bitar i rissoppa. mumma!!!

min mamma är bara bäst på att laga mat! bäst! bäst! bäst! love u mum!

bild: privat



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0