svampjakt

i helgen var jag ute på landet på riktig svampjakt o det var verkligen lyckat! vi fann marken fylld med stora o gula kantrareller. jag aldrig sett så stora kantareller förr. inte ens på hötorget. något gott har det kommit från allt regn o det är jag glad för. förutom lite lugn o ro fann jag också en hel del lingon som jag hade tänkt att plocka med hem. men jag var ganska trött o seg efter massa letandet i regnet efter svamp så lingonen fick vara kvar. sen fanns det ju en massa annan svamp också som inte var särskilt ätbara. kanske några men jag är tyvärr inte så bra på det med svamp egentligen. den jag verkligen känner igen är nog....kantarellen :)
är du en duktig svampplockare? om så, ska vi gå o plocka svamp tillsammans? ;)

bild: privat


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0