citron vs. svamp

bild: privat

jag vet, jag vet, det är nästan förbjudet att säga det. men oavsett jag/du vill det eller ej så verkar det som hösten är på väg. jag har i flera dagar tyckt att det varit lite jobbigt att se gröna blad blir till gula löv som sakta singlar ner när jag står på balkongen. men idag när jag gick förbi hötorget och såg alla vackra guldgula kantareller fick jag lusten till att plocka svamp i skogen. plocka svamp är för mig the one and biggest höstaktivitet man kan göra. så istället för att gråta över att sommaren håller på försvinna för i år, så ska jag omfamna hösten med mysgrejer istället. så jag ska få med mig syster och lumsan till skogen o plocka svamp imorgon! hoppas det kommer upp fina svampbilder från svampplockningen...

men innan hösten gör sitt intåg, måste inför en gnutta sommartouch. vad är mer läskande och somrigare än lemonad! o jag ska dela med mig av min goda lemonadrecept här.

5 citroner
citronzest av 5 citroner
2,5dl strösocker
kallt vatten
isbitar

pressa citronerna och blanda med vatten, socker, citronzesten i en bringare. ha i isbitar och dekorera gärna med citronskivor och citronmeliss om du önskar. jättejättegott!!! :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0