thoresta herrgård

jag känner mig lite efter med mitt bloggande. men ni får ta det som det kommer. jag gör det så fort jag hinner här.

jag har haft den turen och lyxen att på under en månad få åka ut på ett konferensgård och får njuta otroligt god mat! först var ju ute i almåsa. i torsdags till fredag var jag ute i thoresta herrgård och hade en helt underbar kväll/dag med mina jobbkollegor. maten var helt underbar, vädret var toppen och jag trivdes hur bra som helst med alla. kan det blir bättre eller?

maten var en av de bästa jag någonsin har ätit. det var som att ha dött o hamnat i mathimmelriket!

en del av meny var:

torsk, alger och stekt bröd
saltgurkacreme, fänkål, isbergssallad, torskrom och buljong

vildand från Ekensberg, blodpudding och rödbetor

björnbär, valnötter, rostad lök, kanel och savoykål

lakrits, passionsfrukt och stjärnanis
mjukglass, citronlemonad, brulé och hallon

o det absolut bästa var på fredagen innan vi åkte hem...kaffeinkokt lambog...omg!!! så gott!!!

bild: privat


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0