kladdis till jobb

har precis nu bakat en kladdkaka till jobbet. fick en liten beställning av min kollega som ville bjuda på fika imorgon. i vanliga fall brukar jag använda mig av ett recept som jag fann otippat nog på metros hemsida. den är riktigt kladdig och god. man bara smälter när man äter den goda kakan med grädde.

men fick tips om att testa ett annat recept från http://kalasgott.blogg.se/ 
en bloggerska som är superduktig på kakor och bakverk verkar det som. så varför inte testa hennes tips om kladdkaka.

själva smeten var ganska tjock och det var en hel del socker...kanske lite för mkt? men hur den smakar kan jag inte göra någon bedömning förrän imorgon när jag får smaka :)
så vi får väl se hur det blir imorgon. over and out.

...glömde, ytan på kladdkakan ser lite skum ut på bilden. det är för jag slängde på daimchoklad för att det ska vara extra smarrigt :)

bild: privat


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0