myggmat och kräftor

i fredags efter jobbet rusade jag hem för att packa snabbt o sen åka iväg till landet. först blev det en sväng någonstanns utanför tumba för att inhandla nya kräftburar, för kräftor var det vi hade tänkt oss att få i oss under helgen :)

o när vi kom så var det som om myggorn där inte hade fått mat på evigheters evighet. de attackerade oss direkt. galet många var det. men det var mysigt för det. gick ner till vattnet och satte ner burarna. gick upp fem på morgonen dagen efter för att ta upp dem. o där var dem! dessa söta kräftor som skulle bli min lunch senare på dagen. (och kvällsmat idag. mums!) en svampjaktspromenad i skogen hann vi oxå med. hittade många carl johan svampar men tyvärr var alla angripna av maskar. lite kantareller kom vi hem med men det räcker nog inte mer än en liten toast eller två. det bästa och skönast var nog att vi hann bada en hel del och solen tittade fram bakom molnen och stekte oss. det var nog det sista doppet för i år...i sverige iaf..tihiiihii...

idag var jag på drottninggatan på världens längsta bokbord. gick bara 1/6 av bokbordet (om ens det) eftersom det var så mkt folk och jag inte hade ngn ork. men på den lilla biten jag gick fann jag 4 böcker som fick följa med mig hem.

summa kademumma så har det varit en superduper och mysig helg. synd bara att den är så kort....och så en del scratchy, scratchy här hemma efter alla myggbeten.

bild: privat


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0