day two in london town

dag 2. började med en frukost på hotellet. helt ok, med croissanter, toast och små baguetter, flingor, färsk frukt, juice och te. sen gick vi verkligen hela dagen o såg alla sevädheter under dagsljus.

bland annat stod vi utanför buckinghum palace för att få se på vaktbytet som skulle vara något riktigt sevärt. vi stod där o hängde typ en timme...och ingetting hände.  suck....vi som hade så otroligt bra platser, vi skulle haft förstaklass platser om de hade kör denna stora grej liksom. en timmes mindre shopping...suck igen...vad hände egentligen? enligt alla guideböcker vi hade med oss skulle detta äga rum varje dag kl 11.30. o ja, en del av guideböckerna var nyligen uppdaterad. varken jag eller s gillar buckingham palace...isch säger jag...


vi fortsatte till st. james park där s mata en ekorre nötter, köpte glass och tjuvsatt på de gröna solstolarna till vakterna bad oss att betala..då drog vi såklart.


hamna till sist i china town där vi stod utanför varje restaurang där det hängde grillade ankor vid fönstret, och dreglade. till sist bestämde vi oss för att äta på en av alla restauranger och det var sjukt gott o massa mat! jag trodde aldrig vi skulle äta upp allt men min syster var ju med mig så hur tänkte jag egentligen :P 

därefter var det shopping, shopping och shopping för hela slanten. dock var det syrran som hittade mest saker denna dag. vi var på topshop i flera timmar! det är ju så stort! typ 4 eller 5 våningar med kläder, accessoarer etc.

sen gick vi hem och var dödströtta. tanken var att vi skulle ta oss till brick lane för att festa men vi var helt slut. vi kom knappt iväg för att äta middag. försökte hitta ställen som serverade fish and chips med vi kom iväg alldeles för sent o de flesta ställen var stängda så det blev pizza hut. sen stupa vi i säng...to much shopping säger jag bara!

bild: privat


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0