pannkakor istället


bild: privat


eftersom det inte blev våfflor idag så bestämde jag mig för att vi skulle få pannkakor till middag. det blev inte superlyckat måste jag medge. själva pannkakorna var toppengoda men jag tyckte fyllningen var ok o mathias gillade inte alls att ha keso till pannkakor. men jag tror säkert ni gillar det. men jag skulle minska på florsockret i receptet som kommer från arla.


pannkakor

ca. 10st

3dl vetemjöl

3 ägg

6dl mjölk

½ tsk salt

2msk matolja

1msk smör (till stekning i början)

vispa ut mjölet i hälften av mjölken till en slät smet. vispa i resterande mjölk, ägg och salt. smält smör i en stekpanna och häll ner i smeten. grädda tunna pannkakor i stekpannan. efter en eller två pannkakor behövs inte mer smör i pannan eftersom det finns tillräckligt med matolja i smeten.


hallonfyllning ( från www.arla.se)
ca 200 g frysta och lättsockrade hallon
500 g cottage cheese
2 msk JO konc. apelsinjuice
1/2 dl florsocker

halvtina hallonen. blanda cottage cheese, 2/3 hallon, apelsinjuice och florsocker. lägg en klick fyllning på varje pannkaka och vik ihop till ett paket. garnera med hallonen som är kvar och sikta ev över lite florsocker.


Kommentarer
Postat av: Patsy

Fint!! Att du orkar!

KRAM P

2009-03-27 @ 18:51:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0