schweiz en vecka

veckan har gått jättesnabbt o plötsligt är det måndag igen.


har varit i zürich nu en vecka o har nu på morgonen packat ner resten av saker som ska tillbaka till sverige.


jag åkte ner på tisdagskvällen o överraska m. han var superglad över att jag kom o verkligen överraskad. vi har hittat på massor av saker under veckan fastän m har jobbat. picknick nere vid sjön, gått på museum, en snabbpromenad i stan genom eurogay festivalen som hölls här i helgen, en del shopping (för mig), 30år fest, sveriges nationaldagsfirande med alla svenskar i zürich och en liten roadtrip upp över gotthard och klausen passen.


det var igår vi åkte på alla dessa vackra pass o trots att jag har bott här ett tag o sett de vackra bergen i alla årstider så slår skönheten över naturen mig varje gång. det är bara så vackert!

bilder: privata



 

utsikt över zürichsjön


ballonger eurogay festival


lunch på globus takterass


alpblommor


gotthardpass, snövallar längst med vägen i juni



på  väg nerför gotthard


utsikt från klausenpass


en liten ringlig väg


Kommentarer
Postat av: Sandra

om det där e lasagne, då säger jag bara yummmieee!

2009-06-08 @ 20:46:22
URL: http://applejuice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0