secret food

äntligen visade sig solen här i zürich. det har varit tjock dimma över staden i minst en vecka nu o idag sken solen när jag vakna, vilket inspirerade mig till en promenad längt med sjön.


det är snart dags för onaris mässan (säljs massa krimskrams till affärer) här och självklart ska swedish design vara med. men det betyder oxå mkt jobb för hela familjen. så imorgon ska jag dit o hjälpa till o mäta o lägga golv. o torsdag ska jag passa de små busbarnen för att deras mamma ska hjälpa till på mässan. så kattis, från noll till två för mig för
en dag iaf :D


har på senaste tiden hunnit läsa en del böcker. läste nyligen klart "den hemlige kocken" av mats-eric nilsson. om man inte har tänkt på vad man stoppar in i munnen så lär man göra det efter att läst boken. det är faktiskt äckligt med tanke på vad som säljs ute i affären och att vi äter det. jag har börjat titta ganska noga på innehållsförteckningen och försöker välja bättre råvaror. men jag måste ju medge att det är svårt. det finns inte många varor som inte innehåller en E-nummer ingrediens. läskigt egentligen.


jag försöker köpa ekologiska matvaror men det är inte lätt det heller. den ekologiska är mkt dyrare än den vanliga. o maten är redan tillräcklig dyr här. så jag försöker men det går inte alltid. men jag gör mitt bästa.


en läsvärd bok, men jag tror att man måste vara lite realistisk oxå o inte bara blint gå efter vad som står i boken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0