är jag sexton?

idag ska vi laga egna sushi. det är inte ofta vi gör det eftersom det är lite komplicerat men det är faktiskt ganska kul o ett bra sätt att umgås tillsammans. åkte först till lin hua, en asiatisk butik, för att köpa basvarorna. det är där jag hittade de nyångkokta cha sio bao som jag sist inte vågade köpa. jag köpte faktiskt två styck idag o ska smaka på dem lite senare. kände mig inte särskilt hungrig när jag köpte dem. de som äger butiken verkar vara kineser så jag snackade madarin med dem. men de kunde visst också kantonesiska. vad skönt :D


jag ville även ha japansk öl till sushin ikväll med de hade inget på lin hua, bara kinesisk o så sake. tänkte köpa sake men jag vågade inte för tänk om det inte smakar bra??? där var jag feg igen. andra gången, nu får jag slute upp med att fega ut hela tiden. var snabbt inne på coop istället o kollade om de hade något japansk öl, vilket de hade.


här i schweiz säljs öl, vin o sprit i vanliga mataffärer. åldersgränsen till att köpa öl o vin är 16 och starksprit 18. nästan varje gång jag handlar öl eller vin frågar de mig hur gammal jag är. o idag var det inget undantag. jag kan förstå att jag blir frågad i sverige där man måste visa leg om man är under 25 o jag kanske ser ut att vara under 25 år men 16??? ser jag ut att vara under 16 år gammal??? kan man bli annat än sur?

får en uppdatering på hur sushin blev!!! ha en trevlig lördagskväll!

bild: alla ingredienser till sushin ikväll


Kommentarer
Postat av: philip

HAHAHHAHAH !!! DÅ KAN MAN SÄGA ATT VI TVÅ ÄR TVILLINGAR. :D

2009-02-01 @ 14:00:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0