coraline

jag är en person som bara älskar tecknade filmer. jag kan sitta o titta på tecknat hur mkt som helst. men något som jag verkligen gillar är filmer som är lite dockanimerade. ex. the nightmare before christmas och corps birde. sånna filmer är hur coola som helst.


nu har det kommit en ny dockanimerad film. coraline. hade biopremiär i usa för någon vecka sen. kommer ta tid innan det kommer till europa kan jag tänka mig. men jag väntar spänt. filmen är regisserad av samma som the nightmare before christmas, henry selick.



filmen handlar om den 11-åriga flickan coraline som har precis flyttat från michigan till oregon. hon känner sig ensam då hon saknar sina vänner och hennes föräldrar som är upptagna med jobb. plötsligt hittar hon en dold dörr i huset de har flyttat in i och går in. hon upptäcker ett alternativ version av hennes liv. o i början verkar allt bra, ja, t.o.m bättre än den riktiga världen. men sen blir saker o ting värre o hon gör allt för att komma därifrån o rädda sin riktiga familj. kolla in trailen. jag kan knappt vänta tills den kommer på bio här!



Kommentarer
Postat av: Kattis

Den måste jag se. Tack för tipset. KRAM.

2009-02-17 @ 18:51:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0