choklad&hasselnötstårta

i förra veckan hade vi bjudit en gäst till middag o eftersom jag har så mkt tid o älskar att baka så kollade jag runt lite efter en god efterrätt. jag hittade en tårta som såg helt enkelt delikat ut och receptet såg inte ut att vara alltför avancerad så jag bestämde mig för att baka den. då jag hitta receptet från boken "a piece of cake" av leila lindholm tror jag inte jag ska lägga upp receptet här. men ni får se resultatet här :D


jag är som min mamma, urusel på att följa recept och häller på ingredienserna på känsla. o när jag bakade kakan kunde jag inte riktigt följa receptet som vanligt. krämen som skulle vara över tårtan skulle vara blandat med jordnötssmör och kakao. jag gillar inte jordnötssmör så jag bytte ut den till nutella istället. mycket mumsigt!


om ni vill ha receptet får ni gärna skriva en kommentar (med din mailadress) eller maila mig så skickar jag den.


har äntligen fått igång min photoshop igen! så nu blir bilderna lite roligare igen.


Kommentarer
Postat av: Kattis

Ser ju supersmarrigt ut. Ska ha middagsgäster på fredag och tänkte faktiskt att jag kanske skulle baka en kaka tills dess. Är det a piece of cake? I så fall vill jag ha receptet, men då med jordnötssmörsvarianten. Jag älskar nämligen det. mums



Kram, kram.



PS. Jag kan bara baka genom att följa recept slaviskt.

2009-02-10 @ 22:03:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0