skön helg

det har varit en underbar helg. trots vädret inte var så superbra i lördags gick jag o lillsyrran ut till skogsdungen utanför mig för att plocka blåbär. det var helt otroligt hur mycket blåbär det fanns och de var stora. vissa var nästan lika stora som amerikanska blåbär, fast flera gånger godare såklart. fick ihop 1,6kg blåbär. ganska mycket!

efter bärplockning gick åkte vi in till stan för att träffa resten av familjen. tog en två timmars lång promenad i stan med pappa och äcklig glass från mcdonald. gick sedan genom en park där vi såg världens sötaste o modigaste igelkotten! den var inte alls rädd för oss. ovanligt att se en igelkott mitt på dagen oxå.

på kvällen träffade jag tjejerna för att fira p's födelsdag som var i måndags med tapas med vin, vin, sambucca shot och lite mer vin. slutade med dans långt in på natten....trött jag var när jag åkte hem, men jag hade haft så roligt!

söndag började med att vinka av mamma, pappa och lillebror som skulle hem igen. lilla syster stannar en vecka till! jippi! det var ju toppen väder så vi cykla till fredhäll för att bada och sola. men skit, det var varmt alltså.

hem igen, baka blåbärspaj och va!!! vart har all blåbär tagit vägen? det var knappt 1kg kvar!!! jo, mamma hade tagit med sig hem en massa blåbär*hihi* det blev blåbärspaj ändå, men tyvärr var den inte så god. vad var det min äldre syster sa? det smakar som ni har haft i tändvätska....

vi hade ställt in pajen i ugnen o satt igång den. då familjen hade lagat lasange lördagkväll hade det droppat massa ost ner i ugnen och det började bränna på som bara den o ugnen fylldes med oströk...o sen fylldes hela huset med oströk...jag o lillasyster skratta så hysteriskt o vi kunde inte stanna inne mera utan gick ut o satt oss på innergården för att äta middag innan cirkus cirkör i rålambshovsparken.

bilder: privat




Kommentarer
Postat av: Kattis

Mums med blåbär.

2009-08-03 @ 22:20:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0