tyska lektion

i måndags var min första tyskalektion och jag var supernerövs i början. mathias följde mig dit eftersom jag inte hittade riktigt o det visade sig att han inte gjorde det heller för vi var i helt fel byggnad. jag var ungefär 10 min sen när vi äntligen hittade rätt lokal o rätt rum men det var inte så farligt för jag var inte ensam om att vara sen. när alla hade kommit visade det sig att vi var endast 6 personer som hade anmält sig till klassen. lite besviken var jag för det var så få människor men det är väl ändå bra för då lär jag mig mer då läraren kan lära oss saker o ting lite mer intensivt.


i början var jag så förrvirrad att jag knappt förstod något alls. det var svårt för hon talade bara tyska och kände mig dåligt. kändes som alla andra förstod mer än vad jag gjorde. men efter ett tag så blev det lättare och lättare och jag förstod mer och mer men det var ju fortfarande mycket som jag inte förstod helt.


tiden gick väldigt snabbt och plötsligt var det dags att sluta. nästa gång är nästa måndag igen. så det är väl bara till att börja plugga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0