flytt & familj

imorgon ska jag och några vänner gå o se på sex and the city - movie. jag vet, jag är supersen men bättre sent än aldrig eller hur? jag tittade på några avsnitt från femte säsongen häromdagen och jag blev så avundsjuk på alla vackra kläder de har på sig. visst ibland lite udda men de flesta kläder ser helt underbara ut. me want to.


min flygbiljett är nu bokad och jag börjar planera på att packa men har ändå inte någon lust att göra det. det börjar kännas verkligt, att jag, ska flytta utomlands.


jag har egentligen inget emot att flytta ifrån sverige, det är ju inte så långt. men tanken har smygit sig närmare och närmare att jag kommer inte träffa min familj lika mycket som förr. inte för att jag träffar de så ofta nu, men det kommer vara ännu mer sällan nu.


min stora syster träffar jag ju ändå hyfsat ofta då vi bor i samma stad och man kan ju tro att jag inte uppskattar det, men jag gör det och det känns faktiskt väldigt jobbigt att inte kunna gå hem till henne när jag känner för det. eller att jag kan ringa och fråga om hon är sugen på dim sum och gå och käka varsin tallrik med wokade risnudlar. blir helt tårögd när jag tänker på det.


klart, jag kommer prata massor med familjen via skype och msn messenger men det blir inte riktigt samma sak.


så en månad kvar och sen så drar jag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0