i julens tecken

oj, denna veckan har verkligen gått snabbt. redan lördag.

veckan har bara gått i julens tecken. i tisdags var jag på zürich hauptbanhof, där europas största inomhus julmarknad hålls. det var väldigt mkt som såldes, både skräp och fina saker. det luktade så gott av all glögg, raclett och korvar som grillades. det fanns även äpplen som var doppade i choklad. det får mig att tänka på de kanderade äpplen som såldes på julmarknaden i perstorp när jag var liten. det var så mysigt. jag fick alltid ett kanderat äpple och ett stort pepparkakshjärta med mitt namn skrivet av mamma.


på julmarknaden finns en superstor gran som är helt dekorerad med kristaller från swarovski. den är jättefin och nedanför står massa fina kristallfigurer (maud, du skulle gilla det)


onsdag förmiddag fixade jag kristyr till mina pepparkakor som jag har köpt på ikea. det blev ganska bra, men jag haden nog kunnat göra de snyggare. jag kommer ge bort dem på lördag när det är sami chlaus och vi ska äta massa grittibänz.

senare på kvällen i onsdags var jag på glöggmingel med svea. mathias mamma är med i svea (en förening som är för svenska kvinnor utomlands). det bjöds på vin, glögg, pepparkakor och lussekatter. och så kom ett luciatåg och uppträde för oss. det var mysigast på hela kvällen.


ikväll har jag varit iväg o baka massa grittibänz, men dem får ni se senare. trevlig helg vänner!!!


Kommentarer
Postat av: Sandeey

Då kommer jag och hälsa på! haha =D

2008-12-06 @ 15:00:04
URL: http://sandeeey.blogg.se/
Postat av: Sandra

vad gjorde jag då igår? :P

2008-12-07 @ 18:44:22
URL: http://applejuice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0