1:a advent

huuhuu vad helgen har gått snabbt. det gör det alltid.

i lördagskväll bjöd mathias mig på restaurang middag. vi skulle först gå o äta sushi men det var fullt i restaurangen o vi ville inte sitta uppe vid rullbanden så vi fortsatte till en jättefin o mysig italiensk restaurang. vi delade på en förrätt som var så god att jag höll på att svimma. massa prosciutto crudo och nybakad pizza bröd. sen tog jag en pizza som var gudomlig! o servitören tyckte jag borde äta upp min pizza men jag min mage var helt uppsvullen, jag kunde bara inte få i mig en bit till.


igår var vi bjudna på brunch hemma hos en kompis till mathias. det var trevlig men jag hade ganska tråkigt ibland då jag inte förstod så mkt vad folk sa. kändes lite ensamt men det var ju ändå trevligt.


jag har även under helgen hunnit julpynta, bakat lussekatter och gjort klart mitt adventsljus. tittade precis på första avsnittet av årets julkalender på nätet, skägget i brevlådan. den verkar vara mer för vuxna än för barn. inte särskilt julig alls. men det är ju bara första avsnittet, det kommer nog.



bild 1. min adventsljus som jag satt i pyssla med i lördags
bild 2. nybakade lussekatter, mumsfilubaba!



 




Kommentarer
Postat av: sandra

javisst har du det -.-







not!

2008-12-05 @ 19:17:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0