våfflor nån dag sent

regn ute, är helt slut, har en dejt med tvättstugan, det är stökigt och städnings skulle behövas, rester i kylen väntar på mig. inte särskilt uppiggande. o då ser jag, paketet med våfflor! påsvåfflor är inte något jag hurrar över faktiskt. men jag fick ett paket av en kollega då det var så billigt så jag kan ju inte slänga det precis. det kunde inte vara bättre tillfälle att tillaga mig några våfflor.

söndagen missade jag våffeldag eftersom jag jobbade på TUR mässan i göteborg. men nån dag senare har aldrig skadat. fram med min våffeljärn, som aldrig har gräddat våfflor, men varma smörgåsar. blanda pluver, vatten och smält smör. rakt ner i järnet och vips så fick jag tre delikata våfflor med jordgubbsylt och grädde! orka bara äta två....men det värmer runt mitt hjärta!

bild: privat


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0