semeldag + pannkaksdag= 21 februari 2012


bild: privat

fettisdagen ska ju alltid firas med en temla, eller heter det semla? jag önska faktiskt att man började visa ture sventon på tv igen. jag minns hur mkt jag längta till programmet och jag bara älskade hans speciella bärbara kylskåp som kunde förminska alla hans temlor så han kunde ha hur många som helst med sig när han flög iväg på sin flygande matta.
jag vill också ha ett sånt bärbart kylskåp. vad mkt man kunde förvara o ta med sig.

jag har klämt i mig 2 semlor idag faktiskt. åhh...jag vet, det är så mkt! men de är så sabla goda! men jag har faktiskt gått på 3 träningspass på rad idag så jag har inte så dåligt samvete över dessa semlorna. mer ont av alla träningsvärk som sakta men säkert smyger på nu. hur många semlor har du ätit idag?

lat som jag har varit i år så har jag inte bakat några goda bullar till semlorna. jag fuskade rejält i år! gick o köpte färdiga bullar, som var helt underbart goda, men innehåller lite mer ingredienser än det jag skulle stoppa i mina bullar. men jag fixa mandelmassan och vispade grädden själv iaf. det blev 3 st, jag har ätit 2, så det står en kvar som min sötaste syster får imorgon när hon kommer på middag.

föresten, galet nog så är det faktiskt pannkaksdagen idag också. perfekt dag att frossa i sig godsaker som semlor och pannkakor med gott samvete.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0