matsug som är borta

sen nån dag tillbaka har jag varit helt utslagen av förkylning...igen...
har varit sjuk till o från sen hösten 2011 och var till sist hos läkaren för en vecka sen som gav mig stark hostmedicin. men i söndagsmorgon när jag vakna upp hos mamma o pappa av en hostattack och sedan dess har jag hostat som en galning. tror mig har haft feber under nån natt då jag inte sov en blund, blir trött bara av att gå till köket o tillbaka till sängen. så en ny tid hos läkare när bokad idag.

något som förvånar mig att min matapptit har försvunnit helt och hållet!!! det händer bara inte!!!! jag älskar mat! hur kan jag plötsligt inte vilja äta? det gör mig ju helt galen! jag har denna morgonen legat i sängen och tittat på massa matbloggar (som om jag inte gör det annars hahahaha) o allt ser himelskt gott ut. men tanken att stoppa i det i munnen gör mig spyfärdig...det enda jag verkligen har kunnat få i mig som jag tycker är gott är majsbuljong. superenkelt. en burk majs, vatten och en grönsaksbuljong. släng i allt i en kastrull och koka upp. gott!

jaja, hoppas jag är på bättringsväg snart...fast det är inget som jag känner av just nu..buhu...
helgen som var bjöds på mat i överflöd. så är det alltid när man kommer hem till mamma o pappa. alldeles, alldeles underbart! söndagen innan jag åkte hem bjöds på stora scampi, krabba, wokade grönsaker och grillad fläsk. sjukt gott!

bild: privat


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0