bröstcancer

jag såg precis på ett program på kunskapskanalen: ärrade - unga kvinnor med cancer. den handlade om ett projekt där fotografen david jay tog fotografier på unga kvinnor som har bröstcancer, kallad the scar project. jag har inte hört om detta för men den berörde mig väldig väldigt djup då min mamma har genomlidigt samma process som alla dessa kvinnor för några år sedan. tråkigt att den inte gick på någon vanligare kanal som fler tittar på. o inte går den på svtplay heller. kanske de visar den igen på kunskapskanalen? om inte kan ni ju alltid gå in på hemsidan och kolla genom att gå in på http://www.thescarproject.org/

jag vill såklart bidra till något bra genom att skänka pengar för mer forskning. och jag tycker DU också ska göra det. man kan göra det på massa olika sätt, inte bara att skänka pengar. allt från att köpa deras produkter, starta skolprojekt, titta på rosa bandet galan den 26 okt och skänk en slant där eller varför inte starta en egen insamling? tänk på att en liten gåva även bidrar!!! gå in på cancerfondens hemsida för vidare information.

ett tips! köp rosa bandet via din iphone! klicka på bilden nedan för att komma till sidan.

bild: http://www.cancerfonden.se/sv/rosabandet/olika-satt-att-stodja/privat/Ge-en-gava/






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0