min helg

helgen är över o en ny vecka har börjat. hur har din helg varit? min eller rättare sagt vår (jag & m) har haft en toppen helg. helt underbar o vi har njutit o verkligen hunnit göra mkt. jag hoppas verkligen att din helg har varit lika bra som vår!


fredagen började med att jag träffade m ute i stan för att gå lite i affärer o sedan vidare till restaurang & bar talacker, som har nämde i ett tidigare inlägg. men när vi kom fram till stället var det helt fullt o när man kom in i lokalen var det som att gå in i en tjock smog av rök. äta i rökrutan är inget förr oss. det får bli en annan dag när det är mindre folk på stället.


jag kom då på att vi skulle ta oss till tiffins asien kitchen som ligger några kvarter bort från vår lägenhet. m tyckte det var en bra idé. när vi kom fram var det fullt där med men rökfritt! vi satte oss på väntelistan o njöt av en god martini. o när vi väl fick sittplats o mat....wow! det var supergott o supermkt. jag blev proppmätt!!!


lördagen började tidigt. kl. ringde vid sju o m's pappa skulle hämta oss kl åtta. när vi väl var framme i grüningen satt vi igång att rensa poolen direkt. var klar vid elva o vi alla tre var supernöjda med vårt jobb. en god lunch o sedan in till stan igen. städa vår lägenhet, handla mat för resten av helgen. sen lagade vi sushi tillsammans. om du inte har gjort det förr med din älskling, gör det! det ger er tid tillsammans, det är roligt o det är helt enkelt skönt att umgås medan man lagar middagen tillsammans.

 


söndagmorgon började med american pancakes á la m. ni tror säkert att jag är en bortskämd flickvän som får lyxmat serverad på fat konstant men nej, det är inte ofta jag får pannkakor på morgonen. det är snarare tvärtom.

efter frukosten gick vi ut för en cykeltur i züriberg. det var skönt o vackert i skogen. på eftermiddagen cyklade vi ner mot stan o tog oss en glass i solen. o när det var dags, ställde vi oss längst med gatan för att titta på barnkarnevalen som gick igenom stan. det är ju fest i zürich!!! Sechseläuten!!!







  

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0