dritte Lektion

igår var jag på min 3:e tysklektion. för första gången kände jag att jag hade lite koll och kunde

hänga med riktigt bra o förstod ganska mkt. men känslan att gå i skolan igen är inte så rolig.

vi har blivit en mer i klassen så nu är vi sju personer:

-den finska tjejen: säger inte så mkt, är ganska blyg o tyst. är kanske lite äldre än vad jag är, men jag kan inte säga. hon förstod svenska men kunde inte prata så mkt.

-den mörka killen: minns inte vart han kom ifrån. kanske indien? är ganska bra på tyska ord och är inte så rädd för att prata på lektionen.

-den polska damen: pratar stup i ett. oavsett om hon hon vet att hon säger fel eller inte så pratar hon på. o även om det är hennes tur eller inte så börjar hon prata. lite smått jobbig. har ett brett ordförråd i tyska men jag hör inte riktigt vad hon säger.

-de spanska paret: är i samma nivå som jag ungefär, trevligt par

-den kanadensiska mannen: pratade jag med igår. han var trevlig och hade gjort ganska många övningar redan i boken.

-vår lärare som bara snackar tyska som jag inte förstår så mkt av ibland.

och så jag förstås, svenskan som inte ser ut som en svenska.


Kommentarer
Postat av: J.eynie

Vi bor på första planet men dock är det 1 & ½ plan upp så man ser ju inte in helt. Framför allt inte spisen i sin helhet. Inte alls om jag får säga, nu när jag stått ute och granska lite diskret.

Hrm. Knepiga typer! Hade inte släppt in någon jag ej känner, oavsett utseende fan. Läskigt ju!

2008-11-04 @ 16:32:25
URL: http://jeynie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0