barnvakt

idag har jag varit barnvakt hela dagen till en liten krabat på 1½ år. hon har otröttligt sprungit runt o lekt hela dagen. jag vet inte om hon är trött nu men jag är dödstrött. pust, ja, det var ju ett tag sen man passade så små helt själv. kändes konstigt att byta blöja på henne. jag har inte bytt en blöja på en bäbis sen 13 eller 14 år tillbaka. senast var lillebror philip, som inte är så liten längre :) men det gick bra ändå. har de i mig fortfarande, hahahhaaa!



när jag kom hem (skit, jag skrev kom först med två M!!! tyskan håller på att smyga sig in) gick jag in på migros för att handla lite snabbt o vad såg jag till min stora förvåning? anna's pepparkakar från sverige! på ikea finner du pepparkakor men det är anna's med olika smak. annars är det gilles pepparkakor som jag inte tycker är så goda. just nu är jag så glad o äter goda vanliga pepparkakor för fulla muggar.

idag fick jag tre påsar saffran ända från sverige. så imorgon blir det bakning, massor av lussebullar inför första advent!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0