bánh bột chiên - stekt med ägg

bild: privat

på denna nationaldag firade jag med en tur till skärholmen. inte så svensk känsla, snarare tvärtom. kändes verkligen som utomlands. i skärholmen centrum fann jag tom. bijou brigitte som jag bara har sett utomlands. visste inte alls att det fanns i sverige. googlade precis på det och såg att det finns i kista o nacka också visst. har typ noll koll men de har riktigt fina smycken där.

men det blev även ett besök på ikea o mkt mer svenskt än så kan det ju inte bli eller hur? :)

till middag hemma hos mig har det bjudits på en sats av min bánh bột chiên som gjordes i helgen. stekt med ägg och lite thaibasilika (mest för jag inte har någon vårlök hemma). gott gott!

hoppas ni alla har haft en fin nationaldag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0