serwito på en måndag

ikväll har jag varit o ätit en 3-rätters på serwito (italienskt på regeringsgatan). var där med en grupp försäkring- och bankfolk, facket grej. trevlig, men maten var helt outstanding!

förrätt: smördegsinbakad mozarella, parmaskinka, soltorkad tomat med en len tomatsås och basilika pesto.
varmrätt: oxfilémedaljong inlindad i parmaskinka och parmesanost, sparris, potatiskaka och en skysås.
efterrätt: creme brulé

det var ingen rätt jag hade något att klaga på. kanske ev. så var skysåsen inte så jätterolig och creme brulé inte är min favvo men allt var ändå sjukt gott! ville ta bild på maten men det var inte riktigt rätt forum att börja ta bilder på mat.

igår gick jag på stan med syrran. jag är sjukt stolt över mig själv! jag köpte ingenting förutom toapapper (o det är alltid nödvändigt att köpa). ingen shopping alls alltså! stolt, stolt, stolt! blev en takbild på mig o syster istället.
hämtade ut min nya stavmixer som jag fick beställa hem då det var slut i vanliga affärer (sjukt nog). o så låg min värdecheck för keldas tikka masala. så snart jag har hämtat ut den så ska ni få en recension av såsen.

bild: privat


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0