supersnabb pizza

bild: privat

jag älskar när vanliga mataffärer säljer lite annorlunda bröd. det bästa de säljer är faktiskt libanesiskt platt o tunt bröd som man äter till meze ni vet. jag har sedan länge använt dessa börd som pizzabröd istället för att göra egen pizzadeg. en påse med 4st kostar mindre än 10kr och finns det inte i din butik så brukar det finnas där du kan köpa libanesiskt mat för runt en 10kr.

visst är det gott med egen bakat pizzabröd med ibland finns inte riktigt tiden till att baka. och man vill inte gå till pizzerian o köpa en flottig pizza heller. då använder jag dessa bröd och lägger på valfritt innehåll. ibland tar jag salsa istället för tomatsås så det blir lite hetare pizza, ibland tar jag grön pesto och idag mosade jag bara tomater o blanda med färsk basilika, tunt skivade vitlök, salt och olivolja och la på. sen några skivor mozzarella. knappt 10min i ugnen i 225grader och vips så har du en supergod o krispig pizza.

det absolut bästa är att du kan göra den hur nyttig/onyttig som helst. jag har nån gång skippat ost helt och bara kört på med massa goda pålägg istället som grönsaker, skinka, championer etc. det är bara din fantasi som sätter gränser på hur din pizza ser ut!

Kommentarer
Postat av: Måd

Vad gott och vilken inspiration!!! :)

2011-11-30 @ 16:54:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0