kaninens år

bild: privat

exakt för en vecka sen var det den första dagen på det nya året enligt den kinesiska kalendern. vi firar då in det kinesiska nyåret som heter 春節 på kinesiska, uttalas med pinyin chūnjié. det man brukar göra är att man åker hem till sin familj och umgås och äter god mat. i år är det kaninens år efter tigern som var förra året.

jag och lillsyster var hemma o hälsa på föräldrar och bror. det blev såklart massor av mat och en av våra absolut favvorätter är mammas underbara vårrullar. de är helt gudomliga. skönt att vara hemma och bara mysa med familjen. o jag kände mig väldigt utvilad.

i tisdags hade jag en liten middag där jag bjöd på hemmalagad wallenbergare med potatismos och rårörda lingon. det var grymt gott alltså. men såå mätt jag blev. snart kommer en ny helg och jag hade tänkt mig lite bakning förrutom att jag ska hem till en kollega för att se hans söta bäbis och brunch hos syrran.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0