mat i lass vid jultider

vid juletider är det ofta mkt mat. och denna helgen som varit har inte varit något undantag. den har gått i matfrossans tecken! helt otroligt vad man kan äta egentligen.

fredag började med en helt underbar julbord med jobbet. vi var ute på vasaparkens värdshus/koppartälten hade supertrevligt. det var superfräscht, goda rätter och en anka som heter duga. det är ganska ovanligt att servera anka på svensk julbord tycker jag men ändå så himla uppskattat av mig och det var helt underbart.

i fredags kom även min syster/svåger o lums hem från det amerikanska landet. samtidigt åka mamma/pappa och lillebror upp från småland. så det var en familjeträffa denna helgen. på lördag kväll åkte vi till first hotell reisen i gamla stan på skaldjursbuffe. det var helt otroligt! jag har aldrig någonsin fått äta hur mkt hummer jag önskar. det sa stopp i magen efter 1 1/2 hummer. när jag skriver 1 1/2 låter det inte så mkt men de var riktigt stora. sen smakade jag på ett ostron för första gången (smakade havssalt och sliskigt men inte äckligt), åt en halv krabba, några havskräftor,  lite räkor, smakade på gratinerade musslor och laxbitar. och därefter en efterrättsbord!!! familjen rullade ut från restaurangen. men det är värt det, det var ändå vår lilljulafton kan man säga.

bild: privat


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0