bakningens underverk

vilken jobbig dag dagen har varit. allt har bara varit halvt sådär. jag hoppas verkligen inte det är livet. har en rejäl träningsvärk på hela ryggen efter massagen o nu kan jag knappt sitta ner fem minuter framför datorn förrän jag måste stå upp igen för ryggen...är detta ett tecken på åldern??? *panik*

stod precis o slicka i mig den goda "degen" från kladdkakan jag håller på att baka till mina söta kollegor på jobbet. så fort elvispen satte igång kände jag friden i mig. varför i hela världen har jag inte bakat på så länge? när jag ser sockret och äggen blandas till ett vittgult smörig skum försvann hela världen runt om mig. det var bara jag o denna goda degen som snart skulle bli härligt brunfärgad av kakaon. o då ska jag inte tala om när jag sätter kniven i chokladen o daimen jag hackar i bitar. vilket underbart ljud....ni ska bara känna doften som sprider sig i lägenheten nu. mmmmmmmm.....

igår var jag med mina finaste vänner och åt på vapiano. jag har aldrig varit där förr så det var spännande att testa på något nytt. men jag var inte alls så imponerad. gå på restaurang för att stå i kö och hämta maten och drickan själv? massa stök runt om för folk stod o vänta på ett ledigt bord? nää, det var ju faktiskt en restaurang jag ville till, inte en matsal. ett litet bonus! de hade massa gummibjörnar vid betalningsdisken! en av mina favvogodis :)


bild: http://www.marthastewart.com/recipe/truffle-brownies




Kommentarer
Postat av: måd

Så, du bakade igen alltså? =) Jag gjorde äntligen rabarberpaj igår, men det blev lite för mycket kanel. Men det gick ner i alla fall :)



KRAM!

2010-05-09 @ 10:52:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0