vaniljmousstårta med choklad-och blåbärsbotten


bild: privat


i lördags hade jag några tjejkompisar över på en myskväll. vi laga tacos och snackade en massa strunt i denna sommarvärmen. då en av tjejerna tyckte att tidningen baka är dålig med massa komplicerade recepter tänkte jag baka en efterrätt från tidningen. o vad passar inte med en vaniljmoussetårta som ska stå i frysen. kall och svalkande mot denna hetta som är i luften. jag gjorde lite ändring i receptet, som vanligt...men jag ändra inte så mkt. tog bara och bytte ut lavendel till blåbären som jag plockade i hösten.

men det visade sig ju att recepten inte alls är så komplicerade. gäller bara att ha orken o lusten att baka, eller hur? :)

Kommentarer
Postat av: s

woooow! u have to make me one of those!

2010-07-27 @ 02:20:26
URL: http://applejuice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0