perstorps ättika

var och handlade mat till imorgonkväll när jag får lite besök på middag.
jag har för första gången själv gjort en utspäd fisksås som mamma gör. det blev bättre än förväntat. den ända personen som gör bra fisksås är faktiskt min mamma. det är ingen annans fisksås som slår hennes men kanske har jag lyckats göra en kopia? förr har jag bortskämt nog fått av mamma, men nu tycket jag att det var dags att lära mig. eller också var mammas slut...

fisksåsen ska innehålla antigen ättika eller citron. mamma föredrar ättika då den håller längre och smakar lite annorlunda. och eftersom jag försöker göra en som smakar som mammas så får jag också ta ättika. och vad hittar man inte i butiken än perstorps ättika!!! då slår det till ett extra slag i hjärtat för visst blir jag stolt. det är trots allt den bästa och mest kända ättika som finns i den svenska marknaden och den kommer från min hemort perstorp. det var bara att rätta upp ryggen och betala med stolthet! :)

bild: privat (tyvärr lite suddig...ättikan och min fisksås)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0