nakna kocken, mums



bilder: www.jamieoliver.ch
kollage: privat

alla känner väl till jamie oliver. den nakna kocken. här i schweiz säljer man hans matprodukter i affären och jag måste medge att jag o mathias har fallit för pr tricket. på både gott o ont.

vi har testat hans kryddor i de separata kryddkvarnarna. de är inte någon höjdare måste jag medge. det är en massa krydda som smakar ingetting. jag måste dra på en hel del plus mer krydda från mitt kryddskåp. inget lyckat köp alltså.

men vi har även testat hans olika pestosåser. de är helt fantastiska. den gröna peston är god och man känner stora bitar av pinjenötter i såsen vilket ger bra konstistens till pastan. ett litet minus till den gröna peston är att den är lite torr o man behöver lägga i extra olivolja.

om den gröna peston är god är den röda pesto av chili o vitlök helt fantastisk. den är inget för känsliga som inte tål stark mat. den är stark men så gudomligt god. fundera på att ha den på hamburgare nästa gång.

lyx tänker ni när ni läser att vi testar jamie olivers matprodukter. men hör o häpna så är det inte så dyr. produkterna ligger i samma prisklass som den vanliga så varför inte testa eller hur?

jag bara älskar hans matprogram när han är i trädgården o plockar alla grönsaker färskt. vem vill inte ha en sån trädgård?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0