fox in town


bild: www.toys4us.se/



igår var jag på min sista tyskalektion. galet vad tiden har gått snabbt. kursen fortsätter igen i slutet av april men jag är inte säker om jag ska fortsätta eller ta en intensivkurs istället.

på vägen hem från tysklektionen tyckte jag att jag såg ett djur sitta i en trädgård. det såg ut att vara större än en katt men mindre än en hund o ju närmare jag gick mot trädgården insåg jag att det var en räv som satt inne i trädgården o åt något. som tur var var det en grind mellan mig o räven. jag gick närmare o närmare o plötsligt kände räven av min närvaro o tittade upp. vi stod o stirrade på varandra i säkert 3 min innan räven gick längre in i trädgården o satte sig. sen satt den där o bara stirra.


jag vakna upp ur min trans o gick vidare hemåt. det var första gången jag har sett en räv på riktigt (förrutom på djurkparker) o det som var mest otroligt var att jag såg en räv mitt i stan! när jag kom hem o berättade det för m sa han att det finns vildrävar i stan. de kom ner från bergen på kvällar/nätter för mat. som kaninerna i stockholm fast det är rävar istället. visst är det coolt på ngt sätt?


idag har jag inte gjort något. har mått illa, magont o huvudvärk hela dagen. kanske är jag smittad av m efter hans attack av maginfluensa i helgen. blääää....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0