dim sum

i tisdags kom min lillebror till sthlm på besök med sin skola. jag träffade honom nån gång vid lunchtiden o vi gick till aroy dee deluxe  (bästa stället att äta äkta kantonesisk dim sum i sthlm) för att äta kantonesisk dim sum, som består av olika smårätter. lite som en spansk tapas fast man äter det traditionellt till frukost/brunch i hong kong o kanton. det var supergott o jag var proppmätt efteråt. vi satt där inne o åt medans det spöregnade ute. roligt att prata lite med sin lillebror samtidigt som vi tittade på två lapplisor som dela ut lite felparkeringsböter och vi skrattar av skadeglädje. dim sum var god o ph ville ha en rätt som verkligen räknas som en delikatess när man äter kantonesiska dim sum...hönsfötter...något som jag håller mig borta från.

bild: privat


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0