chicken with oystersause


bild: privat

igår blev det min favoritmiddag. jag lagade bräserad kyckling i ostronsoja/sås och ingefära. wokade snabbt upp färska sockerärtor för att det skulle bli lite mer grönt o kokade ris till. det var himelskt gott! det har varit en av mina favoriträtter ända sen jag var liten. jag minns att jag åt hur mkt som helst av den rätten när mamma lagade den. i just love! fortfarande idag så är det rätten jag önskar mig varje gång jag åker hem till mina föräldrar för att hälsa på.

man kan variera den rätten i oändlighet. man kan ha shitaki svamp i o ha pak soi istället för sockerärtor exempelvis. jag är lite dålig på recepter med mått o mängd etc. så om du är intresserad av recept kan du maila eller skriva till mig så kanske jag kan knopa ihop ett recpet.

denna dag är nog min lyckodag! jag har äntligen fått ett jobb!!! jippi!!!

Kommentarer
Postat av: erry

Hej Linda!

Har du fått jobb? Grattis! Berätta, berätta!!



Kramar!

2009-06-06 @ 21:35:29
URL: http://gallerry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0