söndag

igår var vi på rietberg museum o jag blev så besviken. det var väldigt mkt men väldigt mkt av samma saker kändes det som. bara staty efter staty av gudar och demoner. träffade min polska klasskamrat där tillsammans med hennes dotter. träffar de troligtvis idag också eftersom det är måndag o jag ska min tyskakurs ikväll. sen har jag två veckor sportlov! jippi!


tillbaka till museumet. de hade en tillfällig utställning med japansk målning som var väldigt vacker. sen hade de även en lite mindre utställning i en annan byggnad med indiska målningar som var superfina med färgstarka bilder. annars var det som sagt inget speciellt. ja förutom själva byggnaden då är i sig ett konstverk o shoppen var supernajs! det hängde massor av origami i taket och på ena betongväggen fanns det massor av guldkvadrater påklistrat. jag har varit på ganska många museum o ofta göra man museumshoppan jättefin. varför är det så?

bild 1. jag utanför ingången
bild 2. indiskt shiva altare vid ingången
bild 3. shoppen


 







efter några timmar där blev vi jättehungriga o kaffet där var inte så mysigt så vi gick in till stan i snön, för det snöade igår. gick på ett kaffe/tapasbar o tog en varm o god kycklingbaguette. mumsigt.


när vi kom hem hängde en liten söt påse på dörrhandtaget med orden "for linda" på. lite överraskad blev jag o rörd. min granne, som jag hade hittat nycklarna till, hade köpt ett hjärtchocklad till mig med en supersöt isbjön sittandes ovanpå. snällt!

bild 4. en present från vår granne


Kommentarer
Postat av: Kattis

Åh vilken gullig granne.

2009-02-03 @ 09:20:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0