pho

alltså, fredag den 13:e idag. jaja, jag tror inte på otur bara för att det är en speciell dag. har man otur så har man helt enkelt.


tur är väl inte riktigt det jag har haft med mig sen jag kom ner till zürich. men jag tar en dag i taget så får jag se vart det tar mig. men det är fredag idag o det är ju inget att deppa för. plus att jag har fått goda nyheter från två vänner. en sak berättar jag inte riktigt o den andra är att en av mina vänner som har varit "mellan jobb" har hittat ett nytt. grattis, grattis säger jag bara o är mkt glad för hennes skulle.


jag har nu köpt min 6 års present till mathias. gjorde det igår o jag hoppas han verkligen gillar den. jag borde gå ut till stan o kolla upp en alla hjärtans dags present. vet redan vad som ska köpas men att få mig att byta om o gå ut är svårt. mycket svårt.


globus har ett nytt mattema just nu. det är mat från thailand och vietnam. jag fick en broschyr av mathias mamma o hitta superfina bilder. speciellt en bild på den vietnamesiska nationalrätten "pho". kollade upp med mamma hur man skulle tillaga det. får bli en sak att göra nästa vecka. men kolla in bilden, visst ser det gott ut?


bilden kommer från www.globus.ch


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0