bern, baby, bern

har inte mått så bra idag. har hänghuvudvärk och fryser konstant.

men igår var jag i bern och det var så mysigt. jag åkte dit själv på morgonen kl 10 och var framme en timme senare. började med att gå till turistbyrån för att hämta en karta över staden. trots att jag har varit i staden några gånger har jag aldrig fått ett grepp om stan men nu kände jag att jag skulle vilja se så mkt som möjligt. gick runt en del o tog foto. många småbutikerna hade faktiskt inte öppnat. de skulle inte öppna förrän runt 12.

jag kände mig lite dum som gick runt själv o tog fotografier. folk trodde nog jag var en turist från asien någonstanns så de brydde sig inte särskilt. men det kändes ändå dumt. runt lunchtid var jag lite hungrig o eftersom jag inte har ätit på mcdonalds sen innan jul kände jag att jag var värd en kycklingburgare med pommes o cola.

strax efteråt hittade jag en inredningsbutik där det var halva priset på allt. fast det är billigt så är det ganska dyrt för det är bara så i schweiz. hittade en fin ljuslykte som passa in hemma hos oss. fanns konstigt nog även kökssaker där inne så jag fick med mig lite tårtpapper för dunderpris!

möte senare m o hans syster så vi tog en fika innan svenska ambassad besöket som tog ungefär 30 min. sen var det shoppingtime för oss alla. jag är ganska fattig för tillfället så det blev inget mera för mig. men jag var nöjd ändå. vistelsen avslutades med en god middag på en supermysig restaurang och tåg hem.


OBS! fick tillbaka min dator från dell idag *överlycklig* o den är i topptrim. misstänker att de har bytt ut min skärm...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0