blåbär & lingon



 
bild: privat



helgen började med frukost i solen på balkongen. har bara gjort saker som jag tycker om idag. då jag har haft en hemsk hosta sedan jag kom hem från min semester så kände jag att denna helgen ska jag bara ta det lugnt.
efter frukost gick jag iväg för att plocka blåbär till min brunch som jag ska ha imorgon. jag hade "harry potter" i örat med mp3 spelaren och så satt jag bara där i skogsdungen och plocka. vips så hade det gått 2 timmar och jag hade fått ihop cirka 2 liter blåbär och en handfull lingon.

det fanns gott om lingon men jag kände att det inte var det jag skulle plocka utan blåbär så jag tog inte med mig hem så mkt. de jag tog hem var för att smaka hur lingon verkligen smakar för det är inte ofta man får smaka på färsk lingon. jag tror nog det är första gången jag gör det, om jag inte har gjort det nån gång när jag var liten.

på kvällen har jag dragit upp min symaskin från källaren och satt igång att sy väskor! men väskorna får ni se först när de är helt klara.

nu ska jag gå o lägga mig. imorgon är det brunchtime hemma hos mig! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0